مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 13:142023-02-17سياسي

اجمالی| حقیقت اخلاق محمدی، تقوا را ملاک قرار می دهد


حقیقت اخلاق محمدی، ملاک را تقوا قرار داد و در آن زمان پیامبر(ص) نیز تمام ارزش هایی که در آن جامعه حاکم بود را کنار زد و در انتخاب و جایگزین افراد و سبک برخورد عملی و زندگی خویش تقوا را ملاک قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان آیت الله سید احمد محمودی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: بسیاری از جایگاه هایی که ما در دنیا می شناسیم اعتباریات است و حقیقت و واقیعت ندارد و جایگاه راستین و صدق نیست.

وی افزود: پست ها، مقام ها و واژه هایی که در مراحل علمی چه در دانشگاه و چه در حوزه  به کار می رود اعتباریات است و فرقی ندارد؛ همچنین جایگاه های سیاسی هم حقیقی نیستند و جزیی از اعتباریات دنیا قرار می گیرند.

محمودی خاطرنشان کرد: تقوای الهی یکی از واژگان پرمحتوا و پرارزش در آموزه های دینی ما است ولی در مکاتب اخلاقی انسان و سیر تکاملی او که باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهند، به چشم نمی خورد و این یک نقص است.

  امام جمعه موقت اصفهان گفت: وقتی به آموزه های دین نوین اسلامی مراجعه می کنیم می بینیم تقوا جایگاه خاصی دارد و در این راستا اولین حرکت انسان به سمت کمال تقوا است و عاقبت او نیز با انسان های متقی و پرهیزکار است و در این راستا باید عوامل، موانع و آثار تقوا و بی تقوایی در وجود انسان را مورد بررسی قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجمالی| حقیقت اخلاق محمدی، تقوا را ملاک قرار می دهد

اجمالی| حقیقت اخلاق محمدی، تقوا را ملاک قرار می دهد